Köpevillkor e-handel

Följande villkor gäller för Lottas Trafikskola AB:s
försäljning i Sverige över Internet till konsument.

Köpevillkor

Beställning av en vara eller tjänst sker på vår hemsida.

Betalning görs i samband med beställningen och med kontokort. Kontokort innebär att du betalar din order direkt via kontokort (Visa eller Mastercard). Vi samarbetar med Nets betalservice.

När du beställt och betalat skickar vi en orderbekräftelse till dig.

För att handla måste du vara över 18 år. Är du ännu inte 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få handla.

Priser

Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges. Priset på varan/tjänsten är det som anges på webbplatsen på beställningsdagen.

Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser. Vi förbehåller oss också rätten att ändra priser och sortiment utan särskilda notiser om detta.

Leverans

Digitala artiklar aktiveras inom 24 timmar på vardagar om aktivering krävs. Vi svarar inte för dröjsmål som beror på hinder utanför vår kontroll (force majeure).

Ångerrätt/retur

Du har rätt att ångra ett köp om varan eller tjänsten inte har använts. Våra varor och tjänster har en giltighetstid på 2 år från betaldatum, ej nyttjat belopp förfaller. Avbokning av körlektioner och kurser skall ske senast 13:00 helgfri dag innan lektion/kurs. Avbokning är genomförd när du får bekräftelse via e-post. Vid sen avbokning eller utebliven tid har trafikskolan rätt ta ut fullt pris. Dessa regler gäller på alla kurser och körlektioner. Undantag gäller digitalt teorimaterial. Digitalt teorimaterial anses som använt när inloggning mailats till kunden och ingen återbetalning sker.

För att nyttja din ångerrätt meddelar du Lottas Trafikskola AB att du vill nyttja din ångerrätt. Gör du inte detta har du inte längre rätt att ångra ditt köp.

Vid retur/återköp krävs kvitto eller ordernummer.

Din retur återbetalas till ditt bankkonto inom 10 dagar från det att vi mottagit ditt meddelande om att avtalet frånträtts.

Avbeställning

Du har möjlighet att avbeställa hela eller viss del av beställning av varor genom att kontakta oss per telefon. Vid avbeställning av paket eller körlektioner har Lottas Trafikskola rätt att ta ut en administrationskostnad om tio procent av priset på varan/tjänsten.