Betalning på trafikskolan

Hos oss kan du betala med:

• Betal- och kreditkort.
  • Swish: 123 287 08 14
    (Uppge namn eller personnummer)
  • Bankgironr: 118-5602
    (Uppge namn eller personnummer)
  • Via E-handeln
  • OBS! Vi tar ej emot kontantbetalningar.

CSN körkortslån

Från och med första september 2018 kan du som är mellan 18 och 47 år samt är arbetslös ansöka om CSN-lån upp till 15.000kr för B-körkort.

Utbetalningarna sker i delbelopp om 5000kr, det sker inte automatiskt utan du får begära utbetalning.

Har du några funderingar kring CSN-körkortslån kan du läsa mer om lånet, villkor, utbetalningar m.m. på CSN:s hemsida.ww.csn.se/bidrag-och-lan/korkortslan.html

Du kan även kontakta receptionen på Trafikskolan om du har några frågor.

Wasa Kredit räntefritt lån

Tillsammans med Wasa Kredit, en del av Länsförsäkringsgruppen, erbjuder STR en smart finansieringslösning för dig som är på väg mot körkort. Varje månad betalar du en mindre summa tills köpet är betalt. Hur mycket du vill betala bestämmer du själv genom att välja återbetalningstid. Finansieringen är flexibel och kan närsomhelst förtidslösas utan extra kostnader.

Det är enkelt att ansöka. Efter att du valt den månadskostnad som passar dig hjälper vi dig med din ansökan. Det tar bara någon minut att ansöka och du får besked direkt.

Övriga avgifter

Avgifter till Trafikverket och Transportstyrelsen när förarprov bokas av trafikskolan:

Kunskapsprov: 325kr – Trafikverket.

Körprov behörighet B: 800kr – Trafikverket.

Fotografering inför prov: 80kr – Trafikverket.

Tillverkningen av körkort: 320kr – Transportstyrelsen.

För betalning av Trafikverkets avgifter kan du logga in på Trafikverkets hemsida för att se dina betalningar. OBS! är du under 18 år när proven bokas måste du ha betalat ditt prov senast 25 timmar innan provstart annars avbokas proven automatiskt.