Köpvillkor
Beställning av en vara eller tjänst sker på vår hemsida.
Betalning görs i samband med beställningen och med kontokort eller Swish. Kontokort innebär att du betalar din order direkt via kontokort (Visa eller Mastercard). Swish innebär att du betalar din order direkt via Swish. Vi samarbetar med Nets betalservice.
När du beställt och betalat skickar vi en orderbekräftelse till dig.
För att handla måste du vara över 18 år. Är du ännu inte 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få handla.
Priser
Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges. Priset på varan/tjänsten är det som anges på webbplatsen på beställningsdagen.
Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser. Vi förbehåller oss också rätten att ändra priser och sortiment utan särskilda notiser om detta.
Leverans
Digitala artiklar aktiveras inom 24 timmar om aktivering krävs. Beställda fysiska varor hämtas av beställaren i receptionen på Lottas Trafikskola. Varorna finns att hämtas 3-10 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning. Du får ett sms när dina varor finns att hämta. Vi svarar inte för dröjsmål som beror på hinder utanför vår kontroll (force majeure).
Ångerrätt/retur
Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du kan ångra ditt köp om varorna är oanvända och oskadda. Ångerrätt på varor gäller inom 14 dagar från att du hämtat varorna på Lottas Trafikskola. Ångerrätt gällande en tjänst du beställt gäller inom 14 dagar från det att avtalet ingicks.
För att utnyttja din ångerrätt måste du alltid senast inom 14 dagar från det att du tog emot varan eller ingick avtalet om tjänsten meddela Lottas Trafikskola AB att du vill utnyttja din ångerrätt. Gör du inte detta har du inte längre rätt att ångra ditt köp.
Observera att ångerrätten inte gäller en tjänst om fullgörandet har påbörjats, till exempel om du har öppnat och godkänt villkoren i elevcentralens profil.
Vid retur/ångerköp krävs kvitto eller ordernummer.
Din retur återbetalas till ditt bankkonto inom 30 dagar från det att vi mottagit din retur alternativt, om det gäller köp av tjänst, ditt meddelande om att avtalet frånträtts.
Avbeställning
Du har möjlighet att avbeställa hela eller viss del av beställning av varor genom att kontakta oss per telefon.
Skapad av Fostira – Vi hjälper ditt företag att växa.
För att minska spridningen av covid-19 så måste vi alla hjälpas åt!
STANNA HEMMA om du känner dig sjuk med symtom som snuva, hosta, feber, illamående eller ledvärk. Vi tar inte ut någon avbokningsavgift vid sjukdom.
Vi ber dig att du är hemma även om symtomen är lindriga.
Vi tar våra kunders och medarbetares hälsa på största allvar och ber dig därför att följa råd och rekommendationer från Folkhälsomyndigheten avseende covid-19.
Fr.o.m. 24/11 minskar vi antalet deltagare på Introduktionsutbildningen och Riskettan till max 7 personer.
Om ni har några frågor är ni välkomna att kontakta receptionen.
Vad gör vi för att minska smittspridningen?