OBS!
  • Riskettan sker fortfarande på plats.
  •  
  • Receptionen har stängt under vecka 12 och är öppet igen tisdag den 29:e mars.
  • Introduktionsutbildningar sker på distans via Zoom t.o.m 31 mars.
  • Upp till 16 deltagare på distansutbildningen.
  • Riskettan sker fortfarande på plats.
  •  
  • Receptionen har stängt under vecka 12 och är öppet igen tisdag den 29:e mars.
  • Introduktionsutbildningar sker på distans via Zoom t.o.m 31 mars.
  • Upp till 16 deltagare på distansutbildningen.
  • Riskettan sker fortfarande på plats.
  •  

Köpvillkor

Följande villkor gäller för Lottas Trafikskola AB:s
försäljning i Sverige över Internet till konsument.

Köpvillkor

Beställning av en vara eller tjänst sker på vår hemsida.

Betalning görs i samband med beställningen och med kontokort eller Swish. Kontokort innebär att du betalar din order direkt via kontokort (Visa eller Mastercard). Swish innebär att du betalar din order direkt via Swish. Vi samarbetar med Nets betalservice.

När du beställt och betalat skickar vi en orderbekräftelse till dig.

För att handla måste du vara över 18 år. Är du ännu inte 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få handla.

Priser

Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges. Priset på varan/tjänsten är det som anges på webbplatsen på beställningsdagen. 

Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser. Vi förbehåller oss också rätten att ändra priser och sortiment utan särskilda notiser om detta. 

Leverans

Digitala artiklar aktiveras inom 24 timmar om aktivering krävs. Beställda fysiska varor hämtas av beställaren i receptionen på Lottas Trafikskola. Varorna finns att hämtas 3-10 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning. Du får ett sms när dina varor finns att hämta. Vi svarar inte för dröjsmål som beror på hinder utanför vår kontroll (force majeure).

Ångerrätt/retur

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du kan ångra ditt köp om varorna är oanvända och oskadda. Ångerrätt på varor gäller inom 14 dagar från att du hämtat varorna på Lottas Trafikskola. Ångerrätt gällande en tjänst du beställt gäller inom 14 dagar från det att avtalet ingicks.

För att utnyttja din ångerrätt måste du alltid senast inom 14 dagar från det att du tog emot varan eller ingick avtalet om tjänsten meddela Lottas Trafikskola AB att du vill utnyttja din ångerrätt. Gör du inte detta har du inte längre rätt att ångra ditt köp.

Observera att ångerrätten inte gäller en tjänst om fullgörandet har påbörjats, till exempel om du har öppnat och godkänt villkoren i elevcentralens profil.

Vid retur/ångerköp krävs kvitto eller ordernummer.

Din retur återbetalas till ditt bankkonto inom 30 dagar från det att vi mottagit din retur alternativt, om det gäller köp av tjänst, ditt meddelande om att avtalet frånträtts.

Avbeställning

Du har möjlighet att avbeställa hela eller viss del av beställning av varor genom att kontakta oss per telefon.

Covid-19

För att minska spridningen av covid-19 så måste vi alla hjälpas åt!

STANNA HEMMA om du känner dig sjuk med symtom som snuva, hosta, feber, illamående eller ledvärk. Vi tar inte ut någon avbokningsavgift vid sjukdom.

Vi ber dig att du är hemma även om symtomen är lindriga.

Vi tar våra kunders och medarbetares hälsa på största allvar och ber dig därför att följa råd och rekommendationer från Folkhälsomyndigheten avseende covid-19.

Fr.o.m. 24/11 minskar vi antalet deltagare på Introduktionsutbildningen och Riskettan till max 7 personer.
Om ni har några frågor är ni välkomna att kontakta receptionen.

Vad gör vi för att minska smittspridningen?

  • Vi spritar och rengör bilen invändigt innan varje elev.
  • Vi uppskattar om du tvättar/spritar händerna innan och efter körlektion. Detsamma gäller innan fika i samband med kurs.
  • Vi erbjuder handsprit i receptionen, konferensen och på toaletterna.
  • Obligatoriska utbildningar genomförs med ett begränsat antal deltagare för att vi ska kunna säkerställa ett betryggande avstånd mellan deltagarna.
  • När vi åker till halkbanan använder vi munnskydd. Även på halkbanan är vi noga med att tvätta/sprita händerna och att hålla avstånd.
  • Vi spritar och rengör utsatta områden kontinuerligt – så som handtag, armstöd, receptionsdisk, betalterminal, bord mm.
  • Vi tar endast emot en kund i taget i receptionen. Det finns sittgrupper i lobbyn utanför receptionen där kunder kan sitta ner och vänta på sin tur.
  • För tillfället tar vi inte i hand när vi hälsar på våra kunder.
  • Vi använder för tillfället inte alkolås.
  • Teoristöd sker i kommunikation med trafikläraren.