Halkbana

För Riskutbildning del 2 ska du kunna hantera bilen så pass bra att du snart är redo för själva uppkörningen. Halkbanan är till för att eleven ska få testa sin egen förmåga vid förhöjda risksituationer.

På halkbanan i Härnösand är alla bilar automat, det påverkat inte ditt körprov. Under körningen på halkbanan sitter du antingen själv eller tillsammans med en annan elev i bilen.

I utbildningen ingår reflektion och diskussioner. Med hjälp av utbildningen hoppas vi att du ska få en förståelse för riskerna på våra vägar och lära sig undvika dem.

Riskutbildningen gäller till den dag du tar ditt körkort eller i högst fem år.

Elev halkbana